«
»
FacebookGoogle+

Darkland (2017) – Underverden

Darkland to nie tylko klasyczny film zemsty w czasie sensu kinowego dostajemy dużo więcej niż tylko brutalny obraz pełen krwi i ofiar zemsty za śmierć bliskiego. Głównym bohaterem tego thrillera akcji jest Zaid (Dar Salim) syn emigrantów z Iraku, uznany i szanowany kardiochirurg, mieszkający w ekskluzywnej dzielnicy Kopenhagi, który w wyniku porachunków gangsterskich traci w tragicznych okolicznościach swego brata Yasina (Anis Alobaidi), który zostaje skatowany na śmierć. Po tym jak Yasin będący członkiem jednego z lokalnych gangów odwiedził Zaida, a ten odmówił mu pomocy chcąc wyciągnąć go z gangu, lekarz czuje się winien śmierci swojego brata.

Premiera: 7 lipca 2017 r.
Reżyser: Fenar Ahmad
Scenariusz: Adam August, Fenar Ahmad
Zdjęcia: Kasper Tuxen
Muzyka: Jens Ole Wowk McCoy

Darkland-Underverden, zwiastun 2017

O filmie – YouTube, Facebook

Nie mogąc pozbierać się i pogodzić ze stratą najbliższej osoby znany i szanowany lekarz z dnia na dzień staje się zimnym mścicielem, który ukryty pod kaskiem motorowym i w czarnym kombinezonie wyrusza na swoim motocyklu nocami na ulice miasta by mścić śmierć brata eliminując bezpowrotnie członków gangu. Chociaż kieruje nim nie tylko ból po stracie brata, ale przede wszystkim ogromne poczucie winy, bo mimo tego że mógł pomóc bratu to jednak odmówił. Jednak decyzja o krwawej zemście w imieniu nieżyjącego Yasina nie była łatwa dla lekarza o unormowanej pozycji społecznej, mającego ciężarną żonę Stine (Stine Fischer Christensen) i błyskotliwą karierę przed sobą, jednak wszystko to okazuje się niczym w porównaniu z uczuciem winy, które może pomniejszyć tylko pomszczenie śmierci młodszego brata. Jednym z jego celów będzie Semion (Ali Sivandi) „ojciec chrzestny” lokalnych gangów, który siebie uważa za dobroczyńce emigranckiej społeczności natomiast o Zaidzie wypowiada się jak o zdrajcy, który opuścił brata w potrzebie. Od momentu podjęcia przez Zaida decyzji o konieczności pomszczenia śmierci brata i oczyszczenia emigranckiej społeczności z przestępczych gangów zwalczających się nawzajem, których wojny pochłaniają coraz więcej ofiar będziemy jako widzowie towarzyszyli Zaidowi każdej nocy w czasie jego krwawej eliminacji gangsterów w akcie zemsty i w akcie odkupienia swojej winy za śmierć brata. Film przeradza się w obraz ukazujący krwawe sceny śmierci, którą wymierza zamaskowany i szukający sprawiedliwości lekarz. Aczkolwiek film Darkland nie jest z całą pewnością tylko krwawą jatką, to jednak zemsta jest głównym motywem tego obrazu filmowego, który poza bezwzględnymi scenami ukazującymi krwawą i bezwzględną zemstę na członkach lokalnych gangów podejmuje próbę bezstronnego ukazania dwóch odmiennych obrazów społeczności emigrantów w Dani. Z jednej strony mamy Zaida prawego, ambitnego, chcącego się rozwijać, szanowanego i zamożnego lekarza, który w akcie desperacji zostaje zmuszony do zemsty. Z drugiej strony dostajemy skrajnie odmienne oblicze bezwzględnych gangów, których członkami są emigranci podobni do Zaida, ale jednocześnie jakże odmienni. Jest to film niebojący się stawiać przed widzami trudnych pytań: Czy gdybyśmy znaleźli się w sytuacji podobnej do sytuacji w jakiej znalazł się szanowany lekarz to czy podobnie do niego zaryzykowali byśmy wszystko co udało na się osiągnąć ciężką pracą aby oczyścić miasto z gangów i pomścić śmierć brata? Czy też zaufalibyśmy policji i czekali na rozwiązanie problemów bez angażowania się osobiście w walkę o sprawiedliwość i bezpieczeństwo ulic? Ile jesteśmy w stanie poświęcić dla zemsty? Czy zemsta jest najlepszym rozwiązaniem w sytuacji w jakiej znalazł się Zaid? Jaką cenę jesteśmy w stanie zapłacić za zduszenie w sobie poczucia winy? Na te pytania każdy z widzów będzie zmuszony odpowiedzieć sam sobie po seansie kinowym emocjonującego, brutalnego, ale wartościowego filmu jakim jest thriller akcji Darkland.
Z całą pewnością jedną z mocnych stroną tego obrazu filmowego jest w pełni wiarygodne ukazanie środowiska arabskich emigrantów w którym głównie rozgrywa się akcja filmu. Udało się ukazać w realny i w pełni rzeczywisty sposób stosunki panujące w tej społeczności dzięki doskonałej znajomości tego środowiska przez reżysera będącego jednocześnie współautorem scenariusza tego zaskakującego, dynamicznego i brutalnego thriller akcji. Równie mocną stroną jest gra aktorska całej obsady tej produkcji filmowej wśród której na szczególne wyróżnienie i uznanie w oczach widzów zasłużył niewątpliwie Dar Salim kreujący postać głównego bohatera tego filmu. Jego gra aktorska stoi na najwyższym światowym poziomie czym udowadnia swój niezwykły warsztat umiejętności aktorskich, dając widzom w pełni wiarygodną postać lekarza rozdartego między życiem, które ratuje w dzień w szpitalu i śmiercią którą zadaje nocą odbierając życie w bezwzględny sposób przestępców. Jest to bez najmniejszych wątpliwości bardzo ważny, wartościowy i potrzebny film, który można bez najmniejszych wątpliwości nazwać jednym z najlepszych filmów duńskiej kinematografii ostatnich kilku lat. Na uznanie zasłużył także autor muzyki do tego filmu, która podkreśla i potęguje emocje towarzyszące bohaterom tego filmu, podobnie do zdjęć filmowych ukazujących całość obrazu w ciemnych, przyduszonych kolorach. Dzięki czemu producentom i twórcą tego bez najmniejszych wątpliwości poruszającego filmu udaje się ukazać na kinowym ekranie wypełnione skrajnie odmiennymi emocjami sceny, w których szanowany lekarz podejmuje próbę ugaszenia w sobie uczucia winy za śmierć brata. Jednocześnie czuje satysfakcję z kolejnego wyeliminowanego przestępcy i przygnębienie z powodu odbierania życia jakby nie patrzeć kolejnemu człowiekowi. Mimo usprawiedliwienia i całkowitego zrozumienia ze strony widzów jednak wciąż towarzyszą mu dylematy moralne w związku z tym, że w pewnym sensie staje się podobny do przestępców których eliminuje ze społeczeństwa.
Darkland jest filmem, którego seans kinowy można w ciemno polecić wszystkim którzy oczekują po wizycie w kinie wiarygodnego i głębszego ukazania złożoności problemu zemsty i dylematów moralnych związanych z działaniem mającym na celu zagłuszenie w sobie winy i zemstę za śmierć bliskiej osoby, co zostało ukazane na przykładzie emigrantów z krajów muzułmańskich. Jest to bez wątpliwości obraz filmowy ukazujący coś znacznie więcej niż tylko krwawą rąbankę dla widzów nie potrafiących dojrzeć podwójnego dna tego filmu, który za pomocą krwawego thrillera akcji ukazuje bardzo złożone problemy, rozterki i dylematy bohaterów tej filmowej historii. Aczkolwiek na film do kina mogą się bez żadnych wątpliwości wybrać także wielbiciele wypełnionych brutalnością i mnóstwem krwi filmów akcji. Z pełnym przekonaniem mogę gwarantować, że tym filmem nie będą w najmniejszym stopniu rozczarowani czy zawiedzeni. Film jest dynamicznym obrazem, który pod płaszczem filmu akcji przemyca do kina bardziej złożone i dużo głębsze przemyślenia i problemy.
Darkland jest filmem zasługującym na poświecenia mu prawie 2 godz. czasu które trwa seans kinowy jeśli nie ze względu na ukazaną historię czy grę aktorską to na pewno ze względu na jego perfekcyjną realizację, wizualne aspekty filmu oraz gładko biegnącą akcję filmową bez zbędnego przeciągania czy mało ważnych dla całości przedstawionej historii scen tak zwanych „wypełniaczy” mających na celu wydłużenie i ukrycie dziur w scenariuszu filmowym. Tego z całą pewnością nie doświadczymy w czasie kinowej projekcji tego poruszającego do głębi thrillera akcji. Z całą pewnością wszyscy widzowie opuszczą salę kinową po seansie tego filmu w 100% usatysfakcjonowani i w pełni zadowoleni z wyboru tej produkcji filmowej jako propozycji kinowej dla siebie. Do kin na tą produkcję filmową zapraszam wszystkich widzów oczekujących po wizycie w kinie głębokiego obrazu ukazującego złożoność dylematów w związku ze śmiercią bliskiej osoby i zemsty, potrafiącym docenić wiarygodność i perfekcyjną od strony technicznej realizację tego filmu od 7 lipca 2017 r. kiedy ten emocjonujący thriller akcji wchodzi do repertuaru naszych kin.

 

szczegółygatunek: thriller akcji
produkcja: Dania
reżyser: Fenar Ahmad
scenariusz: Adam August, Fenar Ahmad
zdjęcia: Kasper Tuxen
muzyka: Jens Ole Wowk McCoy
premiera: 7 lipca 2017 r.
obsadaDar Salim – Zaid
Hamza Al-Jabouri – ojciec Zaida
Amany Turk – matka Zaida
Stine Fischer Christensen – Stine
Anis Alobaidi – Yasin
Ali Sivandi – Semion
Dulfi Al-Jabouri – Alex
Jakob Ulrik Lohmann – Torben
Roland Møller – Claus
B.Branco – Branco
Brian Siva – Hassan
Mrianne Mortensen – Helle
Joen Højerslev – Anton
Dya Josefine Hauch – Gudrun
Morten Ruben Sørensen – Brian
Raza Ahmed – Hassan
Jacob Wagner Guldager – Thomas
Lars Krusaa – Lars
Amanda Collin – Amanda
Rosalinde Mynster – Lærke
Jonathan Harboe – Emil
Niklas Herskind – Niklas
Malanie Njoh – Malanie
Azad Khidir – Iman
Ahmed A.Aajour – Fouli
Abubaker Al-Jabouri – Pusher
Ulla Charlotte Rechnagel – Ulla
Stepz – Stepz

Powiązane posty

Newsletter

Dodaj komentarz